Alpinista-Samurai

coses més rares mos han de passar

Volta pels estanys de Romero

Aprofitant que havia de portar al meu germà al camping de Ribera de Cardós, em quedo a dormir allà. Ja fa temps que volia anar al llac de Certescan. Així que l’endemà, acompanyat de la Katy, el seu germà i el Fernando fem una ruta per la zona. La idea era anar fins a Certescan però passant pels estanys de Romero.

Sortim des del pla de boavi

Sortim des del pla de boavi

Ells m’acompanyen durant un parell d’hores i després se’n tornen que han de ser dinar a casa. El camí va seguint un riu, ple de cascades durant tot el recorregut.

Camí cap als estanys de Romero

Camí cap als estanys de Romero

Fins i tot una cascada s’assembla a la famosa “Cola de Caballo” d’Ordesa. Bé, té una cosa millor. Estem únicament jo i la Bala 🙂

Cascada que s'assembla a la Cola de Caballo

Cascada que s’assembla a la Cola de Caballo

Al cap d’una estona arribem a l’estany de Romero de baix. És el primer cop que la Bala passa per una presa així i va a poc a poc i mirant a tot arreu. Fins aquí s’hi pot arribar amb taxi per una pista.

Estany de Romero de baix

Estany de Romero de baix

En pocs minuts més s’arriba a l’Estany de Romero de dalt, per a mi més bonic. Faig una parada per menjar alguna cosa i descansar una estona. El lloc preciós i només hi ha dos pescadors a l’altra banda del llac. Des d’aquí hi ha unes bones vistes cap a la Pica d’Estats i companyia.

Estany de Romero de dalt

Estany de Romero de dalt

El camí voreja l’estany per l’esquerra i s’arriba a un pas on cal grimpar.  Hi ha algun ferro a la pared per ajudar a pujar. M’ho miro i penso que ha arribat l’hora de donar la volta, que per aquí no passa la Bala. Però sense que jo li digui res, ella se’n va cap a l’esquerra, fa un parell de salts i ja és a sobre. El problema ve a l’altra banda, on s’ha de desgrimpar un parell de metres. I a l’hora de baixar a la Bala li fa por. Així que no tinc més remei que baixar a la meitat, agafar els 26kg de gossa a coll i deixar-los més a baix.

La Bala "grimpant" per un dels passos

La Bala “grimpant” per un dels passos

A partir d’aquí, pujo uns metres fins arribar a un coll des d’on ja veig el refugi de Certescan. Encara em queda força lluny i el camí fins allà no és fàcil. Bé, bàsicament jo no veig el camí. Únicament veig el camí que puja cap a Certescan per la ruta normal, des d’un petit parking on es pot arribar amb Taxi. Comença a ser tard i també comencen a venir uns núvols baixos, així que decideixo anar cap a baix que encara tinc un parell d’hores fins al cotxe i he de tornar per un camí diferent.

Baixo mig camp a través fins arribar a la pista forestal. Allí està ple de vaques, però la bala pràcticament ni s’inmuta. Segueixo per la pista forestal fins que trobo el camí de baixada cap a pla de boavi. De camí tenim temps de trobar-nos un Isard a pocs metres. Aquest cop sí que la Bala intenta seguir-lo uns metres, però per sort em creu i l’Isard s’escapa.  Finalment, arribem de nou al Parking de Pla de Boavi i cap a Lleida.

Al final, l’excursió s’ha fet més llarga del que pensava ja que hem anat per Romero i no em coneixia gens la zona. Certascan queda pendent! 🙂

Anuncis

Deixa un comentari

